Kto ma większego? |
Autor |
Wiadomość |
IvanM

Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 148 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |26 Sty 2013|, o 20:38 Kto ma większego?
|
|
|
|
|
|
|
 |
Mariusz N
Wiek: 62 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 73 Skąd: Ropczyce
|
|
|
|
 |
sebi30
sebi30
Wiek: 52 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |27 Sty 2013|, o 09:52
|
|
|
Mariusz N napisał/a: | http://www.youtube.com/watch?v=0IDDWN-qTBI |
to piękny przykład połączenia technik modelarskich..
wykorzystanie głowicy heli o zmiennym kącie natarcia łopat.. :) |
_________________ Sebastian |
|
|
|
 |
IvanM

Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 148 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |27 Sty 2013|, o 12:46
|
|
|
Gdyby była to głowica z helikoptera, miał by do tego także sterowany wektor ciągu. |
|
|
|
 |
sebi30
sebi30
Wiek: 52 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |27 Sty 2013|, o 13:22
|
|
|
IvanM napisał/a: | Gdyby była to głowica z helikoptera, miał by do tego także sterowany wektor ciągu. |
no przecież ma, łopaty też helikowskie po modyfikacji.. |
_________________ Sebastian |
|
|
|
 |
IvanM

Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 148 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |27 Sty 2013|, o 17:10
|
|
|
Helikoptery nie maja skok regulowany popychaczem poprzez dętą ośkę, ale popychaczami z tarczy sterującej. Dla tego mają nie tylko collective pitch jak tutaj (identyczny skok obu łopat) ale także cyclic pitch - zmieniający kąt łopaty w trakcie obrotu i regulujący tak wektor ciągu.
Nie tylko helikoptery i samoloty mają zmienny kąt łopat:
|
|
|
|
 |
sebi30
sebi30
Wiek: 52 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |27 Sty 2013|, o 20:13
|
|
|
IvanM napisał/a: | Helikoptery nie maja skok regulowany popychaczem poprzez dętą ośkę, ale popychaczami z tarczy sterującej. Dla tego mają nie tylko collective pitch jak tutaj (identyczny skok obu łopat) ale także cyclic pitch - zmieniający kąt łopaty w trakcie obrotu i regulujący tak wektor ciągu.
Obrazek
Nie tylko helikoptery i samoloty mają zmienny kąt łopat:
|
z pełnym szacunkiem dla Twojej wiedzy.. obejrzyj jeszcze raz ten filmik i dobrze się przypatrz jak jest skonstruowana ta głowica.. ta oś to nic innego jak hub głowicy heli.. tyle że przez nią przechodzi popychacz centralny odpowiedzialny za zmianę kątów natarcia łopatek.. |
_________________ Sebastian |
|
|
|
 |
IvanM

Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 148 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |27 Sty 2013|, o 23:18
|
|
|
sebi30 napisał/a: |
z pełnym szacunkiem dla Twojej wiedzy.. obejrzyj jeszcze raz ten filmik i dobrze się przypatrz jak jest skonstruowana ta głowica.. ta oś to nic innego jak hub głowicy heli.. tyle że przez nią przechodzi popychacz centralny odpowiedzialny za zmianę kątów natarcia łopatek.. |
Oj Sebastian - piszesz, ze z pełnym szacunkiem, ale jednak dla mojej wiedzy szacunku trochę brak Podobieństwa oczywiście są, jednak popatrz dokładniej.
Jak napisałem wcześniej, do głowicy heli brakuje tarczy sterującej. W heli jest poprzez hub ośka - tzw. szpindel, ułożony w gumowych amortyzatorach. Tutaj jednak w poprzek środkiem przechodzi popychacz. I to sporej grubości. W szpindlu musiała by być potężna dziura.
Do tego hub jest w heli montowany na wale głównym i poprzez oba idzie śruba jezusa. Tutaj widać, że hub zamontowany jest na płasko a jesus bolta nie ma. (popatrz na zdjęcie heli głowicy powyżej)
Choć od zewnątrz wygląda jak element głowicy helikopterowej, jest to specjalnie zrobiona cześć ze zintegrowaną ośka tak jak tutaj:
http://www.rclineforum.de...r-f-r-yak-54-6/
Gdzieś na forum niemieckim idzie się doczytać wypowiedź Markusa, który twierdzi, że uchwyty blatów są jedynym standardowym elementem z heli.
m.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 34776 raz(y) 56,29 KB |
|
|
|
|
 |
|