Forum Rzeszowskiego Klubu Modelarzy Lotniczych
Nasza pasja jest piękna i zajmująca...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Extra 300 LPX FliteWork - 2,6 m
Autor Wiadomość
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |11 Sty 2012|, o 21:32   

MONTAŻ SILNIKA
Silnik montuję do przedniej wręgi. Razem z modelem dostarczono szablony do wiercenia min. dla DA 100. Ten szablon będzie również pasował do mojego DLE111.
,
Dokładnie zaznaczam środki otworów pod śruby i wiercę otwory.


Wstępnie montuję silnik na dołączonych tulejkach aluminiowych. Wystaje on jednak za bardzo do przodu o około 25 mm.
, , , .

Rezygnuję z podkładek, jednak wtedy prawy cylinder dotyka sklejki domku do którego jest przymocowany silnik.
Nieznacznie podcinam sklejkę. Powstaje odstęp i gorący silnik nie będzie dotykał drewna. Teraz szczelina między osłoną silnika i kołpakiem śmigła jest właściwa, przynajmniej dla mnie.
,
 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |11 Sty 2012|, o 22:59   

Do silnika nie będę umontował standardowych tłumików puszkowych, lecz zastosuję inne lepiej tłumiące tłumiki typu "canister", przynajmniej tak mi się wydaje.
Tłumiki umieszczę w dolnej części kadłuba w specjalnie przygotowanej już wnęce.
.

Producent modelu dołączył specjalne wręgi do montażu tego typu tłumików. Do mojego pasują te o średnicy otworów 65 mm.
Rurkę silikonową pociętą na kawałki wykorzystuję jako amortyzatory tłumików. Montuję na "sucho" tłumiki.
,

Wręgi pasują i nie ma żadnego problemu z wklejeniem ich na stałe do kadłuba.


Muszę jeszcze wyciąć otwór na końcowe odcinki rur wychodzących z tłumików, oraz dodatkowy w celu lepszego chłodzenia.
Wycinam tylko folię, bo już wcześniej producent przewidział konieczność takiego zabiegu dla tłumików typu "canister" i w tych miejscach nie było balsy.
, ,

Otwory w folii wyciąłem nieznacznie mniejsze, by móc na gorąco żelazkiem podwinąć folię i przykleić do krawędzi balsy. W ten sposób w przyszłości będzie mniej narażona na odklejenie się na krawędziach.
 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |12 Sty 2012|, o 23:52   

Wkładam tłumiki we właściwe miejsce i zamierzam je połączyć z silnikiem rurami wydechowymi z giętkim odcinkiem z tzw. flexem

Wyginam rury tak by pasowały do tłumików i zakładam teflonowe rurki do złączenia z tłumikami. Mimo wielu prób okazuje się , że nie można wystarczająco wygiąć rur by tłumiki ułożyły się równolegle. Tłumiki są skośnie ułożone względem siebie i kadłuba, a dodatkowo dotykają do siebie. Giętki odcinek rury jest za krótki by móc właściwie zmontować układ wydechowy.
, ,

Niedopuszczalne jest by tak zostawić jak to teraz jest zmontowane. Amortyzatory są mocno ściśnięte i nie będą spełniać swojej funkcji. Uderzające o siebie tłumiki - szkoda się o tym rozpisywać. Muszę to bezwzględnie jakoś poprawić.
 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |13 Sty 2012|, o 23:04   

Postanawiam zrobić dodatkowe kolanka. Rura aluminiowa fi 28 x 1,5 mm ma średnicę wewnętrzną 25mm i można ja włożyć na wcisk na rurę. Również ściankę 1,5 mm mogę pospawać. Z cieńszą mógłby być problem, szczególnie, że kolanko będzie pracować w niekorzystnych warunkach, duże wibracje od silnika i podwyższona temperatura.


Kolanka pospawane pod odpowiednim kątem. Po obu stronach zrobiłem nacięcia, aby ścisnąć metalowymi opaskami zaciskowymi.
,
 
     
Mariusz N

Wiek: 61
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 73
Skąd: Ropczyce
Wysłany: |14 Sty 2012|, o 11:38   

Cześć
Gdzie kupiłeś tą silikonową rurkę
 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |14 Sty 2012|, o 18:06   

Rurki silikonowe kupiłem w komplecie z dwoma rurami wydechowymi i dwoma tłumikami.
w SDSHOBBY http://www.sdshobby.net/s...20cc-p-627.html
Czyżby Twoja Extra też miała dostać nowe tłumiki?

Pozdrawiam.
 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: |15 Sty 2012|, o 14:36   

Składam wszystkie elementy układu wydechowego. Teraz tłumiki układają się równolegle, jest też odstęp od elementów kadłuba.
Montaż silnika i układu wydechowego uważam za zakończony. :-D
 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |23 Mar 2012|, o 23:06   

ŚMIGŁO I KOŁPAK
Montaż śmigła zaczynam od wywiercenia 6 otworów. Otwory umieszczam tak, by podczas odpalania silnika śmigło było ustawione w wygodnym dla mnie położeniu . Bardzo pomocny jest szablon do wiercenia. W podstawie kołpaka również wiercę sześć otworów. I tutaj też nie mogę pod dowolnym kątem ich wywiercić.
, ,
Po przykręceniu śmigło musi wpasować się między sześć wystających elementów podstawy.


Następnie wycinam w laminatowym kołpaku wycięcie na łopaty śmigła. Z tektury robię szablon o opowiednim kształcie i odrysowuję na kołpaku. Wycinam przy pomocy trzpieniowej szlifierki. (Uwaga na szkodliwy pył laminatowy pojawiający się podczas szliwowania ! )
, ,

Wstępnie pasuję, a następnie szlifując wykańczam kształt i krawędzie.
,

Kołpak ze śmigłem jest gotowy.
 
     
Jasiek 

Wiek: 71
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 335
Skąd: Boguchwała
Wysłany: |23 Mar 2012|, o 23:31   

Wacław napisał/a:
Składam wszystkie elementy układu wydechowego. Teraz tłumiki układają się równolegle, jest też odstęp od elementów kadłuba.
Montaż silnika i układu wydechowego uważam za zakończony. :-D
Obrazek Obrazek Obrazek

Super wykonanie...... jakie średnice są przewodów wydechowych tj. harmonijki i końcówek :?:
Pytam, bo podobne widzę w turbosprężarkach samochodowych, może by je można zaaplikować ;-)

DSC00003.jpg
to ma fi 19/15 mm
Plik ściągnięto 74751 raz(y) 58,69 KB

_________________

 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |29 Mar 2012|, o 20:23   

Witam.

Rura wydechowa ma średnicę 25 mm, ale ścianka ma grubość zaledwie 0,3 mm, by nie była zbyt ciężka.
Wykonana jest z dosyć twardej stali. Nieznacznie skracałem rury i przecięcie zwykłym brzeszczotem do stali praktycznie nie było możliwe. Musiałem ciąć tarczą ścierną do cięcia metali.

Pozdrawiam
 
     
Jasiek 

Wiek: 71
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 335
Skąd: Boguchwała
Wysłany: |30 Mar 2012|, o 22:32   

Pewnie ta rura do niczego się nie nada . Nie mam na myśli aplikacji do twojego modelu, ale może komuś spasować ? Może Mariuszowi L. :?:
_________________

 
     
Mariusz N

Wiek: 61
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 73
Skąd: Ropczyce
Wysłany: |11 Kwi 2012|, o 18:36   

Cześć
Wacek ten korek w zbiorniku paliwa jest do kitu, w moim przypadku mocno się skurczył i po zatankowaniu sporo paliwa wylało się do środka.
 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |11 Kwi 2012|, o 23:08   

Cześć.

Dzięki za informację. Mam nadzieję, że paliwo nie poczyniło Ci wiele szkód w modelu.

Pozdrawiam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,52 sekundy. Zapytań do SQL: 15