Forum Rzeszowskiego Klubu Modelarzy Lotniczych
Nasza pasja jest piękna i zajmująca...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Extra 300 LPX FliteWork - 2,6 m
Autor Wiadomość
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |14 Sty 2011|, o 22:28   Extra 300 LPX FliteWork - 2,6 m

Witam
Na początek popatrzmy jak producent FLITEWORK zapakował EXTRę. Model był włożony w dwa duże kartony.
.
W mniejszym pudełku zapakowane były w folię bombelkową oba skrzydła.

Odpowiednio dopasowane przekładki tekturowe usztywniały karton przed uszkodzeiem w transporcie. Ten karton miał wymiary 127 x 69 x 22 cm i wagę 6,8 kg.
W drugim pudełku była reszta modelu.

Poprzecznie karton usztywniony był przez listwę przełożoną przez kadłub w miejscu bagnetu i doposowanym po bokach do specjalnie przygotowanych gniazd.


Pomimo dużej wielkości kartonu, to usztywnienie skutecznie zabezpieczało kadłub przed zgnieceniem. Ten karton miał wymiary 228 x 49 x 38 cm i wagę 14,0 kg.
Trzeba przyznać, że producent FliteWork dobrze zapakował model i zabezpieczył przed uszkodzeniem w transporce.

Po otwarciu kartonów można zobaczyć:.
Kadłub
,
stateczniki poziome
,
ster kierunku, dwa bagnety skrzydeł, jeden węglowy i zapasowy aluminiowy
,
maska silnika razem z osłonami podwozia i osłonami kół
,
podwozie aluminiowe

oraz pozostałe drobne elementy
.


Model zrobiony jest wg mnie lekko, a waga wszystkich elementów zawartych w zestawie przedstawia się następująco:
kadłub: 2116 g
owiewka kabiny : 499 g
maska silnika: 308 g
podwozie aluminiowe: 548 g
osłona podwozia prawa: 16 g
osłona podwozia lewa: 15 g
osłona koła prawa: 62 g
osłona koła lewa: 62 g
bagnet skrzydeł węglowy: 210 g
skrzydło prawe z lotką: 980 g
skrzydło lewe z lotką: 970 g
statecznik prawy ze sterem: 220 g
statecznik lewy ze sterem: 220 g
ster kierunku z zawiasami: 134 g
bagnet statecznika: 45 g
dwa koła podwozia głównego: 132 g
kolo ogonowe: 8 g
kołpak aluminiowy: 303 g
zbiornik paliwa kpl.: 140 g
dodatkowe elementy ze sklejki: 62 g
pozostała galanteria: 448 g
_____________________________________
RAZEM 7498 g

Kołpak śmigła wykonany jest z grubego aluminium. Waży on 303g, co według mnie jest stanowczo za dużo. Wypadałoby na tym elemencie zaoszczędzić ze 100-150 g.
 
     
Basing 


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 179
Skąd: Dąbrowa
Wysłany: |15 Sty 2011|, o 09:46   

Należy zaznaczyć że model jest oklejony folia oracover i detale to tez folia oracover. Co do kołpaka zastanawialiśmy się dlaczego aż taki ciężki dali , przecież kołpaki ważą np. węglowy 140g a aluminiowy 230g. Może taka waga kołpaka jest potrzebna do dobrego wyważenia modelu??
 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |11 Lut 2011|, o 21:43   

Dodatkowe akcesoria dołączone do zestawu, to:
koła podwozia głównego


podwozie ogonowe


dźwignie do serw i i popychacze,
,

elementy do sterowania sterem kierunku, zabezpieczenia połączeń, inne śrubki


elementy ze sklejki - wzorniki do wiercenia otworów pod różne silniki, uchwyty pod różne rury wydechowe i inne elementy


układ paliwowy


klucze, jakieś śrubki i inne drobiazgi
Ostatnio zmieniony przez Wacław |14 Lut 2011|, o 20:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |12 Lut 2011|, o 17:53   

Extrę będzie napędzał silnik DLE 111

 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |14 Lut 2011|, o 20:52   

Oglądając dokładnie okazało się, że nie wszystko jest zrobione tak jak należy. Laminat w rejonie czołowego otworu w osłonie silnika jest źle wykonany. Już pojawiły się pęknięcia mimo, że osłona ani nie spadła, ani w inny sposób nie wprowadziłem naprężeń.

Będę musiał ten obszar wzmocnić laminatem.
 
     
Jasiek 

Wiek: 71
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 335
Skąd: Boguchwała
Wysłany: |16 Lut 2011|, o 01:11   

Piękny silnik, napisz coś więcej, jak będziesz odpalał. Pewnie nadał by się do paratolotni po dorobieniu przekładni ?
Odnośnie laminatów to specem jest Mariusz L. no i ja .

100_5572 .jpg
Modernizacja owiewki do Capa
Plik ściągnięto 94999 raz(y) 31,44 KB

_________________

 
     
Basing 


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 179
Skąd: Dąbrowa
Wysłany: |3 Mar 2011|, o 11:51   

Co do silnika , znalazłem ostatnio taki silnik SV110
Jeśli dobrze odczytałem to szerokość tego silnika to 250mm(270mm z fajkami) powinien spokojnie się zmieścić.

 
     
szerszeń83 


Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 43
Wysłany: |9 Mar 2011|, o 00:40   

Witam :) nie wiem czy mogę wtrącić ,ale te silniki sv to do udanych nie należą ,rozmawiałem o nich z gościem na żarze mówił że taki tylko 220 cm rozlecial się po 15 czy 20 min pracy :-| pozdrawiam
 
     
Jasiek 

Wiek: 71
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 335
Skąd: Boguchwała
Wysłany: |9 Mar 2011|, o 01:56   

Popieram Łukasza opinię, ja mam Twin 50 cc i pewne doświadczenia. Twój silnik to jest tylko większa pojemność w tej samej technologii wykonania (wał jest podparty zbyt krótko , przerobiłem centrowanie wału wstawiając tuleję kasującą bicie wału).
_________________

 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |9 Mar 2011|, o 21:26   

Osłona silnika została od środka wzmocniona rowingiem węglowym. Sądzę, że teraz to miejsce jest już wystarczająco wytrzymałe.
Według mojej wagi ciężar osłony się nie zmienił i dalej waży 308 g. Nie jest to zapewne prawdą, ale wzrost masy na pewno jest znikomy.
 
     
Krzysztof 


Wiek: 60
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 349
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |10 Mar 2011|, o 08:29   

Wacław napisał/a:
Osłona silnika została od środka wzmocniona rowingiem węglowym. Sądzę, że teraz to miejsce jest już wystarczająco wytrzymałe.
Według mojej wagi ciężar osłony się nie zmienił i dalej waży 308 g. Nie jest to zapewne prawdą, ale wzrost masy na pewno jest znikomy.
Obrazek


Wacku przy tej wielkości modelu 10 g w tą czy w tamtą nie ma żadnego znaczenia.
_________________
Pozdrawiam

Krzysztof
 
 
     
Mariusz N

Wiek: 61
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 73
Skąd: Ropczyce
Wysłany: |22 Sie 2011|, o 16:56   Red Bul nr3 gotowy

Witam
Extra nr 3 gotowa. Dzisiaj drugi raz sprawdziłem wyważenie i wyszło na zero.Oto kilka fotek z tej operacji.

Zdjęcie037.jpg
Plik ściągnięto 94155 raz(y) 40,25 KB

Zdjęcie039.jpg
Plik ściągnięto 94156 raz(y) 45,62 KB

Zdjęcie038.jpg
Plik ściągnięto 94156 raz(y) 40,09 KB

Zdjęcie036.jpg
Plik ściągnięto 94156 raz(y) 93,14 KB

Zdjęcie035.jpg
Plik ściągnięto 94159 raz(y) 95,63 KB

Zdjęcie034.jpg
Plik ściągnięto 94159 raz(y) 55,38 KB

Zdjęcie033.jpg
Plik ściągnięto 94159 raz(y) 55,92 KB

Zdjęcie032.jpg
Plik ściągnięto 94160 raz(y) 61,35 KB

Zdjęcie031.jpg
Trzepak idealnie nadaje się do tego
Plik ściągnięto 94160 raz(y) 41,26 KB

Zdjęcie030.jpg
Plik ściągnięto 94161 raz(y) 46,86 KB

Zdjęcie029.jpg
Plik ściągnięto 94162 raz(y) 72,4 KB

 
     
radek
Radek P.


Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |22 Sie 2011|, o 20:55   Re: Red Bul nr3 gotowy

Mariusz N napisał/a:
Witam
Extra nr 3 gotowa.


Cześć
Tylko nie zapomnij się pochwalić kiedy oblot :)))



Pozdro
 
     
Jasiek 

Wiek: 71
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 335
Skąd: Boguchwała
Wysłany: |22 Sie 2011|, o 21:53   

Kupuję to wyważanie, podoba mi się szczególnie do większych modeli.
_________________

 
     
Krzysztof 


Wiek: 60
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 349
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |26 Sie 2011|, o 14:33   

Pewnie w tą sobotę będzie oblot czy już był ????????????
_________________
Pozdrawiam

Krzysztof
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,51 sekundy. Zapytań do SQL: 27