Spitfire MkIX |
Autor |
Wiadomość |
BartekG
Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |22 Lip 2017|, o 12:41
|
|
|
Dramat - muszę dorzucić ok. 600g ciężaru w okolice silnika. Cały model waży 3,7 kg. Co robić? Jak żyć? |
|
|
|
|
Bogdan
Wiek: 66 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 78 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |22 Lip 2017|, o 15:07
|
|
|
Bartek,
Kadłub i ogon jest kryty balsą - przy krótkiej przedniej części kadłuba musi tak być. 4,3 kg to jeszcze nie dramat - poleci. Bez tego balastu będzie bardzo trudno latać. Silnik jest mocny, gorzej jak obetnie. Trzeba uważać przy lądowaniu - z powodu większego obciążenia powierzchni wzrośnie nieco prędkość lądowania. Może coś da się jeszcze przesunąć do przodu - np serwa, może zasilanie zmieści się gdzieś pod maską?. Nie jest to model akrobacyjny - jeszcze kilkanaście lat temu modele F3A miały max silnik 10 ccm i ważyły znacznie więcej jak 4 kg. Nie ma co dramatyzować. |
|
|
|
|
Wacław
Wacław P.
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |25 Lip 2017|, o 22:13
|
|
|
Kolega z Przemyśla ma Spitfire'a 1,8m rozpiętości. Na początku ważył 6 kg, ale niestety szybko go rozbił. Potem go naprawił , ale jakoś nie zwracał uwagi jak dużo stosuje żywicy. Dodatkowo lakierował ponownie cały model lakierem samochodowym. W sumie masa modelu wzrosła do 8kg, tak nie pomyliłem się słownie OSIEM kilogramów.,
I od paru lat do tej pory nim lata. Zdjęcie tego modelu z pikniku Żar 2017 zdjęcie z forum - http://pfmrc.eu
Nie twierdzę że wzrost masy nie ma znaczenia, ale czasami tak bywa że trzeba doważyć model.
Życzę udanego oblotu. |
|
|
|
|
BartekG
Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |26 Lip 2017|, o 23:50
|
|
|
8kg? Dzięki panowie za dodanie otuchy. Ciężarki już zakupione w wędkarskim, teraz tylko umocować jakoś żeby nie spadły. |
|
|
|
|
Wacław
Wacław P.
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |27 Lip 2017|, o 00:26
|
|
|
Ja stosuję ciężarki do wyważania kół samochoowych. Mają one od spodu taśmę klejącą i wyważanie jest ułatwione.
600g trzeba już MOCNO umocować. Przesunięcie w locie, czy przy twardszym lądowaniu zazwyczaj powoduje kraksę. |
|
|
|
|
BartekG
Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |30 Lip 2017|, o 20:45
|
|
|
Jeszcze zaległe fotki
Test podwozia
Hydraulika
Profanacja - 600g balastu...
|
|
|
|
|
|