Forum Rzeszowskiego Klubu Modelarzy Lotniczych
Nasza pasja jest piękna i zajmująca...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
|9 Gru 2010|, o 18:45
Jakie śmigła do silników
Autor Wiadomość
Basing 


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 179
Skąd: Dąbrowa
Wysłany: |26 Cze 2009|, o 16:23   Jakie śmigła do silników

Jako ,że ostatnio dostaje dużo pytań na temat doboru śmigieł do benzyniaków a do tej pory za wiele nie miałem do czynienia z nimi proszę o podawanie najbardziej popularnych (najczęściej używanych) śmigieł stosowanych w silnikach 35ccm, 50ccm i 100ccm.
 
     
Jasiek 

Wiek: 69
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 334
Skąd: Boguchwała
Wysłany: |27 Cze 2009|, o 00:29   

Ja też kłopotam się z tym tematem, nie mam konkretnych danych co do silnika 50cm bokser.
Sugeruję się podpowiedziami i wydaje mi się, że odpowiednie śmigło to 21-22/10 (na dotarciu silnika).
Rysiek podpowiada, że powinno to być ciężkie śmigło, najlepiej plastikowe-na dotarciu silnika.

I tu porada od Ryśka - do mocowania śmigieł należy stosować podwójną nakrętkę główną tj. pierwsza nakrętka z naciętym wypuszczonym stożkiem, druga z wgłębionym stożkiem zaciska na gwincie głównym pierwszą nakrętkę! Nakrętki i podkładka na śmigło powinny być z twardych materiałów!
 
     
Bogdan 


Wiek: 63
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 78
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |27 Cze 2009|, o 23:19   Re: Jakie śmigła do silników

Basing napisał/a:
Jako ,że ostatnio dostaje dużo pytań na temat doboru śmigieł do benzyniaków a do tej pory za wiele nie miałem do czynienia z nimi proszę o podawanie najbardziej popularnych (najczęściej używanych) śmigieł stosowanych w silnikach 35ccm, 50ccm i 100ccm.


Na początek
35ccm - 18/10, 20/8
50ccm - 22/8, 22/10
100ccm - 26/8, 26/10
Trzeba zmierzyć obroty max na ziemi ok 6500 obr/min powinno być OK.

Poniżej to co zaleca firma ZDZ myślę, że dla innych też. Tutaj jest cały PDF
Zalecają np przez pierwsze 4 galony paliwa (ok 18l) używanie oleju niesyntetycznego wysokiej jakości w stosunku 1/32. Jest też coś o przykręcaniu śmigieł.

smigi.jpg
Plik ściągnięto 199 raz(y) 108,73 KB

 
     
Wacław 
Wacław P.


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 330
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |2 Lip 2009|, o 21:32   

Mój DL-50 kręci śmigłami:
Bambula 22 x 8 7600 rpm, przy temperaturze powietrza 18-22 stopnie Celsjusza
Pelikan 22 x 8 6800 rpm przy temperaturze powietrza 32 stopnie Celsjusza (2-07-2009)

Paliwo na dotarciu : benzyna 95 + 1 : 32 olej mineralny Castrol.

Dla silników cieplnych temperatura otoczenia jest istotna, ale czy przy wyższej temperaturze obroty mogą spaść aż o 800 rpm, czy jest to różnica producenta śmigła. Jak będzie chłodniej to sprawdzę i dam znać.

Wg instrukcji DA 50 R należy stosować następujące śmigła:
Docieranie - Menz 22x8, Mejzlik 22x8, 22x10, 23x8, 23x10, Bolly (drewniane i węglowe) 22x10, 20x12 3 łopatowe, 21x 11,5 3 łopatowe
Po dotarciu : powyższe śmigła a także Menz 24x8, Mejzlik 23x10.

PS. Dzisiaj lotnisko wykoszone (podziękowania dla Łukasza) a ja SAM latałem. Smutno i gorąco :-?
Pozdrawiam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15