Forum Rzeszowskiego Klubu Modelarzy Lotniczych
Nasza pasja jest piękna i zajmująca...

Problemy konstrukcyjne - Jak mocować zbiornik paliwa

Jasiek - |26 Mar 2009|, o 22:17
Temat postu: Jak mocować zbiornik paliwa
Zbiornik 0,5l benzyna, chodzi o mocowanie mechaniczne i w jakim miejscu modelu , model CAP 232. Silnik już obsadziłem.
Czy serwo kierunku umiejscowić w ogonie, czy w środku ciężkości na linkach ?
Jaka opcja będzie lepsza ? :roll:

szerszeń83 - |27 Mar 2009|, o 21:14

Witam ! jeśli chodzi o zbiornik to raczej z przodu modelu za silnikiem ,nie wiem czy musi być w osi z silnikiem czy nie ,wiem tylko że rurka doprowadzająca paliwo do silnika musi być odpowiednio skręcona co zapobiega zapowietrzaniu sie instalacji paliwowej podczas akrobacji
tyle wiem na dzień dzisiejszy :) więcej może Bodek coś podpowie ,natomiast serwa chyba raczej z tyłu zależy gdzie jest środek ciężkości ,jeśli model jest za ciężki na przód warto serwa dać do tyłu żeby nie obciążać go dodatkową masą ,jeśli na tył to w środku ciężkości ,tylko że linki do sterów muszą być solidne przy takich powierzchniach :)
PS. jeśli coś źle napisałem proszę o poprawienie mnie ,chętnie sam się czegoś dowiem :-D pozdrawiam !!!

Jasiek - |27 Mar 2009|, o 23:40

Nie znam w tej chwili środka ciężkości, trudno przewidzieć, nie mam danych gdzie powinien być ? Chyba na 1/3 od natarcia skrzydła. Muszę chyba włożyć wstępnie wszystkie akcesoria i zobaczyć jak to wypadnie ? Zakupiłem linki stalowe 1 mm, ale wydaje mi się, że lepsze było by zamocowanie serwa kierunku w ogonie na sztywnych popychaczach ? :-/
Basing - |28 Mar 2009|, o 09:22

Chyba ten żółty model w galerii należy do ciebie. Bak z reguły montuje się za przednia wręgą by był jak najbliżej silnika można go przesunąć troche do tyłu, w osi nie musi być (w żarowych bez pompki powinien) silnik posiada pompkę więc sobie poradzi. Do baku założył bym jeszcze filter zrobiony z płótna chyba wełnianego ( kosy spalinowe takie mają) skutecznie zapobiega zapowietrzaniu się układu zasilającego silnik. Jeśli ma być to porządny akrobat dal bym dwa serwa na wysokość zamontowane z tyłu i bowden 2,5-3mm i jedno troszku mocniejsze na kierunek też z tyłu. Spokojnie powinieneś tam zmieścić. Środek ciężkości często jest w miejscu gdzie znajduje się bagnet.
Bogdan - |28 Mar 2009|, o 17:14

Witam
Chwilowo studenci w domu więc dostęp do komputera mam ograniczony. Ale do rzeczy - co do mocowania zbiornika to nie jest ono tak krytyczne jak w modelu z silnikiem żarowym. Gaźnik Walbro posiada membranową pompę więc wysokość ustawienia zbiornika nie ma raczej znaczenia. Co do mocowania mechanicznego to możesz wkleić np wzdłuznie za silnikiem poziomą wręgę z wyciętym kształtem zbiornika i przymocować go do niej przy pomocy gumy co najmniej w dwóch miejscach. Mogą to być także np dwie półwręgi i dalej znowu guma. Oczywiście trzeba podłożyć też coś do tłumienia drgań przenoszonych z konstrukcji na zbiornik - choćby owinąć zbiornik gąbką. Widziałem także, że zbiornik do silnika benzynowego posiada specjalny filcowy smok do pobierania paliwa. Co do mocowania serw to faktycznie lepiej kierować się położeniem środka ciężkości niż pakować je na ogon. Twój model ma raczej krótki dziób i obawiam się, żę serwa raczej lepiej dać do przodu z tym, że 1mm linka to przesada. Po odpowiednie linki zgłoś się do Mariusza L. Możesz wstępnie przyjąć położenie środka ciężkości w 20-25% średniej cięciwy aerodynamicznej skrzydła (pamiętaj, że mają trapezowy kształt więc będzie to najprawdopodobniej w środkowym punkcie pomiędzy końcówką, a największą cięciwą skrzydła) Do pierwszych prób w locie przyjmij raczej te 20% . :->

Jasiek - |2 Kwi 2009|, o 23:38

serwa raczej lepiej dać do przodu


Serwo kierunku zamontowałem w tyle kadłuba, ale widzę, że jest kiepskie konstrukcyjnie (w tym modelu), przeniosę serwo jak podpowiadasz.
Dzięki, pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group