Forum Rzeszowskiego Klubu Modelarzy Lotniczych
Nasza pasja jest piękna i zajmująca...

Combaty ESA WW I - Jutro próba lotów modelami I WW z tasiemkami

Krzysztof - |29 Sty 2011|, o 17:35
Temat postu: Jutro próba lotów modelami I WW z tasiemkami
Witam

Wraz z kolegą Wacławem w dniu jutrzejszym planujemy zapiąć tasiemki do modeli I WW i spróbować walki powietrznej wszystkich chętnych zapraszamy .
Chcemy dojechać na nowe lotnisko a jeżeli się nie uda to pozostaje Zgłobień, spotkanie godz 12 obok stadionu .

Jasiek - |29 Sty 2011|, o 18:44

Prośba, Krzysztof wrzuć mapkę dojazdu do nowego lotniska.
Pozdrawiam, Jasiek

Mariusz N - |29 Sty 2011|, o 19:49

Cześć.

W sumie można polatać na stadionie.

Pozdrawiam.

Wacław - |29 Sty 2011|, o 20:06

Mariusz. Do czego będziesz przywiązywał tasiemkę w Fokkerze EIII ?
Mariusz N - |29 Sty 2011|, o 20:19

Do kadłuba przed statecznikiem.
Apropo tasiemki,z czego i jaka.

Wacław - |29 Sty 2011|, o 20:22

Tasiemka ma być z bibuły krepowanej o wymiarze 10 m na 1 cm. Jeśli na jutro nie uda Ci się zrobić własnej tasiemki to ja będę miał 3 szt, a i Krzysiek chyba będzie miał kilka.
Mariusz N - |29 Sty 2011|, o 20:27

Jasne. :idea:
Krzysztof - |31 Sty 2011|, o 06:43

No i po pierwszych manewrach zabawa fajna trochę przeszkadzał nam wiatr ale bitwa jak widać po zdjęciach w galerii była zacięta .

Wyniki

Wacław 2 pkt
Mariusz 2 pkt
Krzysztof 1 pkt
Darek 0 pkt

Qbatus - |31 Sty 2011|, o 09:41

No proszę, jak się koledzy fajnie bawią :)
Gratuluję pierwszych cięć !!!
Będę z uwagą śledził poczynania rzeszowskich kombaciarzy i może kiedyś przyjadę na jakieś loty sparingowe, a kto wie, może i na zawody :mrgreen:
Mam pytanko. Pod koniec zeszłego sezonu rozpoczął się w środowisku ESA spór o dopuszczenie do lotów w kategorii WWI modeli jednopłatów, nawiasem mówiąc mam dla Was złe wieści, bo w regulaminie na sezon 2011 dozwolone jest na zawodach latanie tylko modelami mającymi więcej niż jeden płat. Chciał bym poprosić o Wasze spostrzeżenia, jak wypadają jednopłaty w konfrontacji z modelami dwupłatów. Jaka jest różnica w zwrotności i prędkości modeli? Oczywiście prosił bym także o informacje na temat wyposażenia obydwu typów, czy jest w waszych modelach porównywalne.
Póki co zapraszamy na treningi do Krakowa. Wiem, że to może troszkę daleko, ale spotykamy się regularnie, praktycznie co tydzień na lotnisku w Czyżynach. Jest nas około 7-8 osób, prawie wszyscy posiadają modele do kategorii WWI i WWII, więc można by rozegrać nawet jakieś małe zawody :-D
P.S. U nas nie ma ograniczeń co do ilości płatów w modelach :)

Wacław - |31 Sty 2011|, o 18:24

Cześć
Cytat:
Oczywiście prosił bym także o informacje na temat wyposażenia obydwu typów, czy jest w waszych modelach porównywalne.

Tutaj podane jest wyposażenie naszych modeli. Fokker DVI czarno-biały i Fokker E III zielony mają identyczne wyposażenie.
Porównując oba modele uważam, że:
- Fokker DVI zauważalnie wolniej kręci beczki od Fokkera E III, bo lotki są tylko na jednym skrzydle.
- za to pętle nieznacznie szybciej wykonuje Fokker DVI .

Jest to oczywiście ocena subiektywna, bo nie robiliśmy żadnych pomiarów.
Również żółty Fokker EIII z innym wyposażeniem, które jest ono opisane na forum, był godnym przeciwnikiem. Ale o nim niech wypowie się jego pilot.
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group